משפך שיווקי שעובד עבורך 24/7 – כל אחת רוצה לידים שממירים ללקוחות!

אחת הדרכים ליצור משפך שיווקי טוב היא ע"י יצירת מוצר חינמי המדויק לקהל שלך

משפך שיווקי שעובד עבורך 24/7

כולנו רוצות להצליח להביא כמה שיותר מתעניינים רלוונטיים למוצרים והשירותים שלנו. הרי הכלל ברור: ככל שיהיו יותר מתעניינים רלוונטיים – ככה הסבירות לקנייה ורכישת המוצר או השירות שלנו תהיה יותר גבוהה.

אז איך עושים את זה נכון? ע"י בניית משפך שיווקי!

במאמר שלנו נדבר תכלס על "איך להביא לקוחות לעסק", וכיצד ליצור ולבנות משפך שיווקי מדויק. כמובן, נתייחס לבניית מוצר חינמי שהינו כלי אפקטיבי המייצר חשיפה אליך, למותג ולמוצר והשירות שאת מקדמת. 

אם המינוחים עדיין לא ידועים לך, אל דאגה. בסוף המאמר הכל יהיה ברור.

המאמר יעסוק בשלושה דברים מרכזיים:

  1. נסביר מהו משפך שיווקי וחשיבותו ביצירת לידים / מתעניינים איכותיים.
    עד סוף המאמר תדעי כיצד הוא בנוי ולמה הוא כ"כ חשוב בעסק שלנו ובתהליך השיווק בפרט.
  2. נסביר מהו מוצר חינמי ולמה הכלי הזה חשוב במשפך השיווקי שעוזר להביא לקוחות לעסק.
    תדעי את כל ה"עשי ואל תעשי" כשתבני את המוצר החינמי שלך, וגם איך זה יכול לייצר משפך לידים מדויק ונכון ולהביא עוד לקוחות.
  3. תקבלי דוגמאות ורעיונות ליישום של משפך שיווקי גם בעסק שלך.

 

לפני שצוללות לעניינים, מונח שחשוב להכיר – לידים:

מהו ליד? ליד (lead) זו בעצם ההגדרה המקצועית ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות שלנו, ובשפת היומיום – מתעניין פוטנציאלי.
כל עצמאית רוצה לייצר הרבה לידים שיהפכו ללקוחות משלמים (כי לא כל מי שמתעניין הופך ללקוח משלם, וככל שיהיו יותר מתעניינים רלוונטים, הסיכוי שיהיו יותר לקוחות משלמים, גדל).

ככל שהעסק שלנו גדל, אנחנו מבינות יותר ויותר את החשיבות של בניית ערוצי שיווק אפקטיביים שמביאים לנו לידים איכותיים. איך עושים זאת? ע"י בניית משפך שיווקי שמטרתו: חשיפה – אהדה – יצירת אמון וקנייה. 

תזכרי כלל חשוב 📢
כל מי שטובה במערכות יחסים, תהיה טובה בשיווק ותצליח לייצר לידים ולבנות משפך שיווקי נכון לעסק. 

זה המהות של משפך שיווקי על רגל אחת 🦵

שיווק נכון לעסק
תמונה שלנו עם משפכים על הראש: משפך שיווקי שבנוי נכון יביא לנו מתעניינים פוטנציאליים שלאורך זמן יהפכו ללקוחות משלמים

בניית משפך שיווקי: חשיפה-אהדה-קנייה

בניית משפך שיווקי, מטרתו להעביר את הלקוח דרך: מהרגע שבו לא ידע שאנחנו קיימות ועד לרגע שהוא משלים את הקנייה.

להרבה עצמאיות, בעלות עסקים, המונח משפך שיווקי נשמע כמו מונח גדול, ערטילאי, משהו ששייך למגרש של "הגדולים". 

אז הגיע הזמן שנעשה סדר: משפך שיווקי הוא תהליך קבלת ההחלטות והבשלת הלקוח לקניה, ובמילים עוד יותר פשוטות: באמצעות המשפך השיווקי, אנחנו עוזרות ללקוח לעבור תהליך שבו הוא הופך מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם – בין אם זה כאן ועכשיו, או בהמשך הדרך.

כיצד בנוי המשפך השיווקי?

דמייני משפך, ממש כמו בחיים. משפך הוא כלי קיבול שבקצה שלו הוא מאוד רחב ובהמשך הוא נהיה צר. כך גם בנוי משפך שיווקי: בתחילת כל תהליך שיווקי יש המון המון המון אנשים, לקוחות פוטנציאלים שנחשפים אלינו, והם יורדים למטה במורד המשפך, אשר הולך ומצטמצם עד ללקוחות המשלמים. 

כדי להפוך את זה ליותר ברור בואי נדבר במספרים (המספרים להמחשה בלבד ותלויים בסוג השירותים המוצעים והתהליך השיווקי שהלקוחות שלך יעברו בפועל): 

המשמעות העסקית היא שמתוך 1000 אנשים שייחשפו אליך ואל העסק והשירותים שלך ("הו! היא קיימת! יש מוצר כזה בעולם!") ⇐ 100 יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים עבורך ("הו! היא רלוונטית לי, הנושא שהיא מדברת עליו נוגע אליי!") ⇐ מתוכם 10 יתעניינו במוצר / או בשירות שלך קונקרטית ("הו! היא מוצאת חן בעיניי וגם, אני צריכה כרגע את השירות שלה!") ⇐ ולבסוף 1 יקנה בפועל ("יאללה, איך היא באה לי בול בזמן!"). 

ככל "שנכניס" יותר אנשים מתאימים לראש הטור, לתחילת המשפך השיווקי, ככה יותר אנשים יהפכו ללקוחות משלמים, אחרי שעברו תהליך הבשלה. לכן, בתהליך של בניית משפך שיווקי טוב, אנחנו צריכות לכוון לקהל מדויק ומוצר מדויק, ואז המספרים יתחילו לעבוד אפילו יותר טוב עבורנו.

איך מייצרים לידים איכותים היישר לתוך המשפך השיווקי?

תהליך בניית משפך שיווקי מתחיל בלגרום ללקוחות הפוטנציאליים לשים לב אלינו. ההמלצה שלנו: פרסמי במקומות שנכונים לך ולעסק שלך. חישבי – מה המסר שלך והיכן נמצא קהל היעד שלך? תעשי זאת במגוון ערוצים. אם את רוצה לקבל מדריך מקיף שבו 5 השאלות שיעזרו לך להביא יותר לקוחות בפחות מאמץ, לחצי כאן.

יש טעות נפוצה בקרב עצמאיות ובכלל, שזה מספיק לפרסם רק בפייסבוק, אבל יכול להיות שפרסום השירות או המוצר שלך יעבוד טוב יותר בגוגל או באינסטגרם או בערוצים אחרים, ולכן, כשאנחנו מפרסמות במגוון מקומות שונים, אנחנו לא מבזבזות אנרגיה, אנחנו מנתבות את הפרסום ואז הסיכוי להגיע ליותר קהל, יותר לקוחות פוטנציאליים – גבוה יותר!

משפך דיגיטלי
ככל שייחשפו אליך ביותר ערוצים - המשפך השיווקי שלך יתרחב. המטרה שלך היא לאסוף כמה שיותר לידים של אנשים רלוונטיים למוצרים היישר למשפך השיווקי.

עצות לבניית משפך שיווקי

מתמקדות בקהל – הכל מתחיל בדיוק הקהל ומתן מענה לצורך העמוק שלו. 

יש לנו 2 לקוחות שהן מאמנות אישיות בתחום הזוגיות שהגיעו אלינו בין היתר כדי ליצור מוצר חינמי שיביא להן יותר לקוחות לקליניקה. כמאמנות בתחום הזוגיות, הן יכולות לגעת בהמון תחומים וכאבים. אם הן לא יהיו ממוקדות בקהל ספציפי, המשפך השיווקי שלהן יהיה רחב מאוד ויכלול אינסוף אנשים, שיצטמצמו עד שיעלמו במורד המשפך השיווקי, משום שהן לא נוגעת בכאב ספציפי, לא נותנת מענה ממוקד לצורך אישי. במצב כזה, אם כאשת מקצוע הן לא יהדהדו לאנשים ויתפזרו מנושא לנושא – הקהל יצביע ברגליים, ולא יבוא אליהן.

במהלך תהליך הליווי, מאמנת אחת לזוגיות בחרה להתמקד בקהל של זוגיות שנייה לאלמנים, והמאמנת השנייה בחרה להתמקד בזוגות דתיים עם בעיות תקשורת. 

שתיהן מאוד מחוברות לקהל שלהן, מכירות אותם לעומק ומשתוקקות לעזור לו. וכך, הן בחרו בתחום מסויים, נישה, בתוך קהל המאומנים שלהן. 

הנה עוד דוגמה: לקוחה נוספת היא מאמנת ומדריכת הורים לילדים עם קשב וריכוז. לפני שבנתה משפך שיווקי שיביא לה לקוחות, היא הייתה צריכה להחליט: האם היא פונה להורים לילדים שטרם אובחנו או אחרי אבחון, או בכלל להורים למתבגרים עם קשב וריכוז ואז נדאש ממנה ליצור מוצרים בהתאם. בלי לבחור במי להתמקד ולמי לעזור, המשפך השיווקי שתיצור, יהיה קהל שיחשף אליה אבל היא לא תיגע בו, ולכן יהיה רווי בלקוחות לא פוטנציאליים.

כשאנחנו בונות את המשפך השיווקי, כדאי לבחור קהל יעד אחד ממוקד, כי אם תנסי לשווק לכולם, יהיו לך הרבה מוצרים או שירותים "על המדף" ומעט לקוחות. הסיבה היא שאם בכל פרסום תתייחסי לנושא או תחום אחר, הקהל יתחיל להיות אדיש אליך ולא יבין איך את יכולה לעזור דווקא לו ודווקא עכשיו. 

עד כמה המוצר החינמי צריך להיות ממוקד לצורך המיידי של הקהל? שאלה מצוינת!

יש לנו מוצר חינמי שנקרא: "784 סוגי פוסטים – מהיום תמיד יהיה לך מה לכתוב!". המוצר החינמי הזה מתאים לקהל יחסית רחב: עצמאיות שרוצות רעיונות לגבי סוגי פוסטים כי מרגישות שהכתיבה שלהן לא מספיק מושכת, או שאין להן רעיונות חדשים, או שרוצות לקבל השראה נוספת. 

ככה נראה השער שלו ⇐

משפך דיגיטלי

במשפך השיווקי, תהליך ההבשלה של לקוחות שנרשמות למוצר החינמי הזה הוא ארוך יותר, כי אנחנו נותנות פתרון לקהל רחב מאוד – כל מי שרוצה לכתוב ביתר קלות (שזה בערך רוב העצמאיות 🤣) ומצד שני – אנחנו לא מציעות סדנת כתיבה, אלא המוצר המרכזי שלנו כולל יעוץ וליווי עסקי מא' ועד ת', שבו הפוסטים הם רק חלק מהליווי. לעומת זאת, יש לנו מוצר חינמי שבו אנחנו נותנות צ'קליסט לבנייה ושיווק של סדנאות והרצאות. המוצר החינמי הזה נותן מענה מאוד ממוקד לצורך ספציפי של הקהל, ומתאים לכל מי שרוצה לצאת עם סדנה, לבנות סדנה ולהביא קהל – ולקהל הזה אנחנו מציעות ליווי יד ביד, כי תהליך בניית ושיווק סדנאות והרצאות כולל מרכיבים מגוונים של שיווק, מכירות, התנהלות עסקית אפקטיבית ובניית מיינדסט מעצים, כלים אותם אנחנו נותנות כמקשה אחת בליוויים שלנו. 

צורך – אחרי שדייקנו את הקהל (עם מי אנחנו הכי רוצות לעבוד), אנחנו צריכות להבין מהו הצורך האמיתי שלו: מה נאמר בצורה גלויה ולא פחות, מה לא נאמר.

❤️ שאלה למחשבה: על איזו בעיה וצורך של הלקוח את נותנת מענה?

כאב – בדומה לצורך, על איזו בעיה מרכזית של הלקוח שלך את עונה, כשברגע האמת, הם מרגישים שאת נוגעת בצורך שלהם ומבינה אותם?

❤️ נקודה למחשבה: לא כל משפך שיווקי "חייב" להיות רצוף בכאבים של הלקוחות שלך, אלא בהחלט יכול לגעת בעונג שהם רוצים לחוש. מצד שני, סטטיסטית, רוב האנשים פונים לעזרה כשחווים אתגרים.

כשאנחנו מתחילות ליצור ולבנות משפך שיווקי אנחנו תמיד נתייחס לנקודות הללו, כדי ליצור תמונה מדויקת וברורה.

תשמעי מה היה למיכל לשתף לגבי הליווי בתכנית "החממה",
איך עזרנו לה להביא את המומחיות שלה לידי ביטוי
בשיווק של הקליניקה ולמלא סדנאות 👇👇

מה זה משפך שיווקי טוב? משפך שבנוי לפי עקרון "מפל הצריכה"

לפני שנדבר על  מה זה משפך שיווקי ומפל הצריכה, הדבר הראשון שחשוב לזכור זה ששיווק דומה לבניית מערכת יחסים כמו בפסיכולוגיה האנושית. לכן, כשניגש לתהליך של בניית משפך שיווקי נחשוב על  יצירת מערכת יחסים עם הקהל וחיבור אישי, ועל זה בדיוק בנוי מפל הצריכה. 

מפל הצריכה מורכב מ-3 שלבים:

  1. הכרה
  2. חיבור למותג
  3. טעם אישי

"מפל הצריכה" הוא מונח מעולם השיווק, שאומר שכדי שאנשים יקנו מוצר או שירות, את צריכה קודם כל להיות במודעות שלהם, שיכירו אותך.
המשוואה מאוד ברורה: אם לא יכירו אותנו ⇐ לא יקנו מאיתנו.

אח"כ, כשהם כבר מודעים לנוכחות שלך, הם צריכים לחבר בין המותג אליך: לאנרגיה, לייחודיות, לאהבה שלך למוצרים, "לאני מאמין" שלך וכל מה שמייחד אותך בעסק, שהרי לכל אחת יש שפה משלה.

לבסוף, התהליך שהלקוח עובר במפל הצריכה הוא הטעם האישי שלו, העדפה, למי הוא התחבר.

מה זה משפך שיווקי אפקטיבי? אנחנו שמות דגש על חוק הברזל, המתייחס ל- 3 פרמטרים:

🧐 TO KNOW YOU – להכיר אותך

😀 TO LIKE YOU – לחבב אותך

🥰 TO TRUST YOU – להאמין בך

את רוצה לדעת איפה נמצאים הלקוחות שלך? הירשמי למדריך חינמי ומקיף ובו 5 השאלות שיעזרו לך לשווק בפחות מאמץ

משפך דיגיטלי - מייצרות לידים איכותיים באמצעות: פוסטים, ניוזלטר ומוצר חינמי

משפך דיגיטלי משמעותו חשיפה לקהל היעד שלנו באמצעות ערוצי שיווק דיגיטליים (כמובן שאפשר להיעזר בערוצי שיווק פרונטליים, כמו הנטרווקינג, כדי לחזק את המשפך הדיגיטלי).

תשמעי סיפור אמיתי:
לקוחה שאלה אותנו: "לא ראיתי הרבה נטורופתיות ששולחות מיילים. למה אני צריכה שיהיה לי ניוזלטר??" נחשי מה הייתה התשובה שלנו?:
"בדיוק בגלל זה כדאי שיהיה לך ניוזלטר!! כי יש מעט מאוד בתחום שלך שמשווקות דיגיטלית! את תיצרי בולטות למותג שלך מעצם זה שתעשי פעולות שאחרות לא עושות! יותר מזה, תשמרי על קשר רציף עם קהל רלוונטי"

איך יוצרים משפך דיגיטלי? משתמשים בערוצי ואמצעי שיווק דיגיטליים!

ערוצי שיווק דיגיטליים יכולים להיות: הרשתות החברתיות השונות, רשימת דיוור / תפוצה, אתר ועוד. 
אמצעי שיווק דיגיטליים יכולים להיות: פוסטים, סטוריז, מוצרים חינמיים מגוונים (בהמשך יש פירוט נוסף), ניוזלטר, בלוג, ווטסאפ וסמס ועוד. 

חשיפה – בתור התחלה, אנחנו נחשוף את העסק שלנו באפיקי שיווק שונים ורלוונטיים כדי לייצר לידים, לקדם ולהביא לקוחות חדשים, ונעשה פעולות מגוונות כדי לייצר חשיפה משמעותית. כמו בחיים, התמדה היא מילת המפתח, כי אם העלינו פוסט אחד לפייסבוק, זה לא מספיק. גם לא 2 ניוזלטרים בשנה, פשוט כי לא יזכרו אותנו. אם הלקוחות לא יחשפו אלינו באופן עקבי, לא נהיה במודעות שלהם כשיצטרכו את השירות או המוצר שלנו, ואז הם לא יקנה מאיתנו. כשאנחנו משתמשות במשפך דיגיטלי זה מאפשר לנו ליצור חשיפה חוזרת לקהל היעד שלנו, פשוט כי אנחנו שומרות אותו קרוב אלינו. 

איך מוצר חינמי עוזר לייצר למודעות וכיצד הוא עוזר להביא לקוחות?

מהו מוצר חינמי? 
יש מגוון של מוצרים חינמיים כמו: וובינר, הרצאה, קובץ PDF, הרצאת חשיפה, יומן, דפי השראה, שאלונים ועוד. האמצעי חשוב כדי שנבוא לידי ביטוי באופן שתואם את דמותנו, מצד שני, כבעלות עסק, הכי חשוב: שהלקוח ישאיר פרטים: מייל וטלפון, וכך אנחנו יכולות לשמור איתו על קשר לאורך זמן, להישאר בתודעה שלו דרך דיוור (ניוזלטר), סמסים, קמפיינים ממומנים ועוד. זה חלק חשוב מאוד ביצירת משפך דיגיטלי .

לקריאת מאמר מקיף בנושא של מוצרים חינמיים עם שלל דוגמאות נוספות לחצי כאן.

מוצר חינמי מאפשר לך לאסוף פרטים של לקוחות פוטנציאליים (לידים). כאשר מישהו נרשם למוצר חינמי שיצרנו, המשמעות היא שיש לו בעיה ספציפית שרצה עליה מענה. למעשה, בעת ההרשמה אנחנו כבר מזהות שיש לו צורך מסוים וגם נותנות עליו מענה. לכן כאשר נציע לו את השירות או המוצר שלנו, זה יהיה המשך טבעי של יצירת הקשר, הפנייה והאינטראקציה נעשית בצורה נעימה ולא דוחפת. לאחר השארת הפרטים בעת הרישום למוצר החינמי, נפתח ערוץ נוסף במשפך השיווקי, שנקרא רשימת דיוור / תפוצה, באמצעותו אנחנו שומרות על קשר עם הקהל שלנו. 

מוצר חינמי, מייצר חשיפה עקבית למותג, לעסק שלך בהשקעה אחת! 

במקום ללכת ל- 20 מפגשי נטוורקינג ושיכירו אותך 200 נשים, את בונה מוצר חינמי אחד ומגיעה לאותה כמות קהל בפעם אחת ואפילו הרבה יותר! השקעה אחת מרוכזת, מובילה להרבה פחות מאמץ בשיווק ולפחות כיתות רגליים. תחשבי מה תוכלי לעשות בכל הזמן שיתפנה לך!

מוצר חינמי מביא יותר לקוחות לעסק והוא יכול להוביל ל:

  • מכירה. מוצר חינמי שעונה על כאב וצורך מיידי של הלקוח. מוצר חינמי שמוביל למוצר או שירות שרלוונטים עבורו כרגע.
  • איסוף לידים. ע"י מוצר חינמי איכותי אנחנו מובילות את הלקוח במשפך השיווקי ומייצרות חשיפה למותג שלנו. גם אם כרגע אין לנו מוצר או שירות ספציפי שהלקוח רוצה לקנות או זקוק לו. כשאנחנו  חקוקות היטב במודעות שלו, כשיגיע הצורך- הוא יפנה. בזכות הפרסום של המוצר החינמי יצרנו רשימת תפוצה ועכשיו יש לנו טלפונים, מיילים של אנשים ומכאן… הכל בידיים שלכן! 
  • הפוטנציאל של מוצר חינמי הוא גם התחלה ובניית הקשר ומערכת היחסים עם קהל היעד ויצירת החיבור אליהם, ההיכרות ובהמשך, באופן טבעי גם הקנייה. 

בעזרת המוצר החינמי, אנחנו מרגישות יותר נוח לשווק, מפסיקות להיות פאסיביות בעסק ומתחילות להיות אקטיביות בדרך שנעימה לנו.

❤️ נקודה שחשוב לזכור: מוצר חינמי הוא לא סרטון ביוטיוב וגם לא מאמר באתר או בלוג, זה לא להעניק את השירותים שלך בחינם, וגם לא שיחת ייעוץ חינם – כי הידע שלך שווה כסף!
המטרה היא לבנות משפך דיגיטלי שיוצר "טריגר" לדבר הבא. אנחנו רוצות שיכירו אותנו, שירגישו את האנרגיה שלנו, שידעו מי אנחנו, בתהליך שעוזר ללקוחות להבשיל לקנייה.

יש הרבה דרכים ליצור מוצר חינמי שמביא לקוחות, אבל לא כל מוצר חינמי גם יביא לקוחות בפועל

משפך דיגיטלי
שלחנו את דנה לערוך מחדש את המוצר החינמי שיצרה לפני שהכרנו. זה לא שהוא לא היה כתוב טוב, הוא פשוט לא הביא לה לקוחות. בזכות הדיוק של קהל יעד ספציפי ומציאת והערך שהוא מחפש ממנה, היא דייקה את כל הקונספט של השרות שלה.

איפה האתגר בבניית מוצר חינמי? 

  • מוצר שלא נותן ערך משמעותי לנרשמים
  • מוצרים שלא מעבירים את המתעניינים תהליך עד למוצר שרלוונטי עבורם
  • ניסיון לתפוס את תשומת הלב של כל הקהל, במקום קהל סופר ממוקד
  • היכרות לא מספיק מעמיקה עם קהל היעד, ובהתאם, יצירה של מוצר כללי
  • משפך שיווקי שבנוי לא נכון – המוצר החינמי לא מוביל למוצר ספציפי שמוביל למוצר נוסף
  • כשאת משקיעה לבד, המון זמן, משאבים ותקווה ובסוף זה לא עובד ואת מאבדת את הסבלנות ולדייק ולהדק
  • השיווק מגיע אל הקהל שלא מתאים (בין אם זה כי המסרים השיווקיים לא נכונים ובין אם זה כי הקהל לא שנבחר לא בשל)

לכן אנחנו כאן, כדי לעזור לך לדייק את המסר, את הקהל ולהפוך את המוצר החינמי, להמרה ללקוחות.

את מבינה שמוצר חינמי יכול להקפיץ לך את העסק כמה שלבים קדימה? רוצה לצאת לדרך? מלאי פרטים ונדבר

משפך שיווקי דוגמאות מהעסק שלנו ולקוחותינו

איך המשפך השיווקי והמוצר חינמי יבואו לידי ביטוי בשגרת השיווק שלך בעסק? אספנו דומגאות שונות בהם תוכלי לראות איך המשפך השיווקי בא לידי ביטוי.

תשמעי מה קרה לנו עם אחת הלקוחות שלנו…
באחת משיחות המכירה שלנו עם לקוחה, היא שתפה אותנו שהיא לא מייצרת מוצר חינמי, כי היא לא מאמינה בו כאפיק שיווקי, והיא לא חושבת שבאמצעות מוצר חינמי אפשר לייצר מכירות בעסק.

שאלנו: "אז איך הגעת לפה? איך הגענו לשיחה בינינו?"

תשובתה: "אני לא יודעת".

פתחנו את רשימת הדיוור וסיפרנו לה שהיא נמצאת אצלנו ברשימת הדיוור 1182 יום (!!!).
עד לאותה נקודת זמן ושיחה, לא היה לה צורך בשירות שלנו, אבל… לאורך הזמן הזה היא עקבה אחר התכנים שלנו, ידעה מה אנחנו עושות, הכירה את השירותים שלנו, התחברה לאנרגיה שלנו (זוכרת בתחילת המאמר את מפל הצריכה? הכרה ⇐ חיבור למותג ⇐ טעם אישי), ואנחנו נכנסנו למודעות שלה באופן טבעי וזורם (למודעות שלה ושל אלפי העצמאיות שעוקבות אחרי התכנים שלנו).
המכירה הייתה בקלי קלות, וגם הליווי – כי נוצר אמון מקדים ולאורך זמן.

לכן, אנחנו מדגישות כי מוצרים חינמיים, הם התחלה של קשר, הם התחלה של יצירת מודעות, וכשהם בנויים במשפך דיגיטלי נכון – הם גם מביאים לקוחות משלמים.

בזכות זה שהלקוחה נרשמה בעבר למוצר חינמי שלנו, היא:

⇐ נמצאת איתנו כל הזמן בקשר

⇐ קשובה אלינו ולמסרים שלנו 

לכן ברגע שנציע לה מוצר או שירות שרלוונטים עבורה, הסבירות שתרכוש דרכנו – גבוהה. ויותר מכך, אנחנו יוצרות בולטות לעומת הקולגות שלנו שלא בנו איתה קשר. 

רוצה לשמוע על עוד דוגמה למשפך שיווקי בשיגרת היומיום בעסק?
במהלך הדרכה בזום שהעברנו לקבוצה של 33 נשים 
שאלנו "מי אף פעם אף פעם לא קראה ניוזלטר של אנשים אחרים?".

מתוך קבוצה של  33 נשים, רק אחת אמרה שלא קראה אף פעם ניוזלטר של משווק. שאלנו אותה לסיבה, והיא אמרה שהיא עסוקה מאוד ויתכן שאינה צריכה את הידע מבחוץ. לעומתה, כל שאר הנשים, 32 הנשים שהצביעו, קראו בשלב מסוים ניוזלטר של מישהו והרוב פותחות באופן קבוע מספר ניוזלטרים שונים.

מה החשיבות של ניוזלטר? ניוזלטר הוא השלב הבא, שמגיע מיד אחרי ההרשמה למוצר החינמי. כשאנחנו בונות מוצר חינמי, אנחנו מבקשות להשאיר פרטי מייל וטלפון וזה מאפשר לנו לשמור על קשר רציף עם הנרשמים, ובאמצעותו גם למצב את עצמנו כמומחיות.

מהניסיון האישי שלנו: יותר מ- 15% מהלקוחות המשלמות לאורך השנים, הגיעו אלינו אחרי שנרשמו למוצר חינמי שיצרנו, ועברו תהליך של הבשלה ברשימת התפוצה. 

הניסיון שלנו לאורך השנים חשף אותנו ללא מעט דרכים של בניית משפך שיווקי, אבל נסכם בעוד דוגמה אחת אחרונה שממחישה היטב את החשיבות במשפך שיווקי והמוצר החינמי בפרט. לקוחה אהובה, שמעניקה שני שירותים: בכובע האחד- היא רוקחת, שעוזרת לעשות סדר בתרופות ומעניקה שירות ייעוץ תרופתי, ובכובע השני שלה – מרפאה באמצעות תודעה.

הלקוחה שלנו יצרה מדריך שבו כלים שעוזרים לעשות סדר בתרופות ובזכותו לקוחות נרשמים לתהליך ליווי, במטרה לעשות סדר בתרופות. בגלל שבניוזלטר היא משתפת תכנים מגוונים משני עולמות התוכן שלה, מגיעים אליה לקוחות גם לשירות השני, כמרפאה בתחום התודעה.

אם את אומרת לעצמך: "אבל הקהל שלי לא קורא מיילים ולא נכנס לפייסבוק!!", תקראי למטה מה קרה לתמר בזכות המוצר החינמי שיצרה 👇

בניית משפך שיווקי
במהלך הקורונה תמר יצרה מדריך כתוב לקהל של הגיל השלישי, ובעקבותיו נרשמו עשרות משתתפים לתכנית האימונים הדיגיטלית שיצאה איתה. בזכות המדריך הזה, יצרה שיתופי פעולה עם קהלים נרחבים יותר וזמן קצר לאחר מכן, יצאה עם תכנית ליווי למאמנים. המשפך הדיגיטלי שבנינו יחד, עבד בצורה נפלאה.

אז איך אנחנו מסכמות את נושא בניית משפך שיווקי?
כשאנחנו מכירות את הקהל ואת הצורך הממוקד שלו, כל עבודת השיווק הופכת לטבעית יותר. בסוף, שיווק נשען על הבנת התנהגות של אנשים, התנהגות אנושית וטיפוח מערכת יחסים עם הקהל. אם את טובה ביצירת מערכות יחסים – תהיי טובה בשיווק!

את רוצה לבנות משפך שיווקי שיביא לך לקוחות באופן טבעי וזורם?
רוצה לצאת לדרך? מלאי פרטים ונדבר

אודות כותבות המאמר: <BR>גליה דונת לויטן ואירה דותן

אודות כותבות המאמר:
גליה דונת לויטן ואירה דותן

נעים להכיר, אנחנו מלוות ומייעצות לעצמאיות במצטבר למעלה מעשור, בהן בנינו עם הלקוחות שלנו תכניות אסטרטגיות לשיווק בדיגיטל, ובעזרת בניית מוצרים חינמיים שהובילו למכירה של מוצרים בתשלום, הלקוחות שלנו חוות הצלחות בעסק ומגשימות את החלומות העסקיים שלהן. אנחנו מזמינות אותך לצאת איתנו לדרך המרתקת הזו, של הפיכת העשייה שלך לכדי תכנית עבודה ישימה וברורה.

לקריאה בהרחבה אודותינו לחצי כאן
אודות כותבות המאמר:<BR> גליה דונת לויטן ואירה דותן

אודות כותבות המאמר:
גליה דונת לויטן ואירה דותן

נעים להכיר, אנחנו מלוות ומייעצות לעצמאיות במצטבר למעלה מעשור, בהן בנינו עם הלקוחות שלנו תכניות אסטרטגיות לשיווק בדיגיטל, ובעזרת בניית מוצרים חינמיים שהובילו למכירה של מוצרים בתשלום, הלקוחות שלנו חוות הצלחות בעסק ומגשימות את החלומות העסקיים שלהן. אנחנו מזמינות אותך לצאת איתנו לדרך המרתקת הזו, של הפיכת העשייה שלך לכדי תכנית עבודה ישימה וברורה.

לקריאה בהרחבה אודותינו לחצי כאן
פייסבוק
ווטסאפ
אימייל
לצפייה או האזנה בתוכן המאמר
הדרכות וידאו נוספות
מאמרים נוספים
חיים בעוצמה
החממה
המלצה מתי כהן
לקוחות משתפות
המלצה מתי כהן
מתי כהן
אחד הדברים המשמעותיים בעיניי זה ההתייחסות שלכן לפן הרגשי, לחסמים שיש לבעלות עסק ודרכים יצירתיות להתמודד איתם. אתן פשוט אלופות. נקודה.
המלצה בכתב תמר ברניצקי
לקוחות משתפות
המלצה בכתב תמר ברניצקי
תמר ברניצקי
אני יודעת שאני עכשיו הבוס של עצמי בגירסה הכי טובה, ויש לי רוח גבית שמלווה ודוחפת. אני רואה את זה גם בשלוות נפש שחווה וגם במספרים.
המלצה אביטל פלור
לקוחות משתפות
המלצה אביטל פלור
אביטל פלור
שמתן אותי מחוץ לאזור הנוחות שלי - לעשות, לדעת שזה בסדר וללכת על זה. התנסיתי המון - בשיחות מכירה, למדתי את החוזקות והחולשות שלי. עשיתי לייבים וסרטונים. מצאתי את עצמי, את הקול שלי, השמעתי אותו - וזה משמעותי בשבילי.
המלצה רחל פרידמן
לקוחות משתפות
המלצה רחל פרידמן
רחל פרידמן
אני מקימה את הסטארטאפ כמעט לבד. יש לי המון שותפים אבל הכל על הכתפיים שלי וקשה להקים עסק לבד. המפגש של החממה נותן לי המון מוטיבציה, והן מלוות אותי צעד צעד עד שאני מוציאה את המיזם שלי לפועל.
<i class="fab fa-youtube"></i> המלצה אורית אליתים
לקוחות משתפות
<i class="fab fa-youtube"></i> המלצה אורית אליתים
אורית אליתים
לאחרונה אני מקבלת לא מעט שיחות ואני מרגישה שלווה ורגועה בדיבור שלי, איני מתפשרת או נרתעת אם עולה נושא המחיר. השיחות נסגרות לליווי של 6 מפגשים ומתחילים להעביר לי לחשבון אלפי שקלים לפעמים כמה פעמים ביום. ואוווו.
פעילויות קרובות
מהיום תמיד תדעי
איך למצוא את הקהל שלך ולשווק בפחות מאמץ!
פעילויות קרובות
את חברה בקהילת
"המועדון – מרחב עבודה לעצמאיות"?
פעילויות קרובות
החכמולוגית – הספרייה הדיגיטלית המקיפה לעצמאיות במנוי משתלם!
פעילויות קרובות
המפגש הקרוב של תוכנית הליווי החממה – 5.9.21
הבלוג
ותפיסת העולם שלנו
עקבו אחרינו
רוצה לקבל עדכונים והדרכות שיעזרו לך לעשות את קפיצת הגדילה הבאה בעסק שלך?
הירשמי לרשימת הדיוור שלנו:
צרי איתנו קשר כבר עכשיו:
הצטרפי אלינו:
כל הזכויות שמורות 2021

<< הירשמי להדרכה לצאת לאור בדיגיטל בעזרת מוצר חינמי >>​