שיווק נכון לעסק: חושבות מחוץ לקופסא ועובדות עם פרוייקטים

שיווק נכון לעסק

יצירת המסגרת לקידום מהלכים עסקיים ושיווקים נכונים בעסק

כל עסק מתחיל מתשוקה, אהבה למשהו שאנחנו מאוד מאוד אוהבות לעשות ומאמינות שאנחנו טובות בו. כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו גם ידעו עלינו וגם יקנו מאיתנו, חשוב לעשות שיווק נכון שיביא את התשוקה שבנו לידי ביטוי.

במאמר הזה נתמקד ב-3 כלים שיעזרו לך לעשות שיווק נכון לעסק ובצעדים הנכונים והחשובים שכדאי לזכור:

הראשון: הוא תשוקה. נדבר על למה כדאי לשווק בהנאה גם אם יש לך כל מיני מעצורים פנימיים. בסוף המאמר תדעי איך אפשר לשנות את דפוסי החשיבה שיש ביחס לשיווק.

השני: מהם פרויקטים בעסק ואיך משווקים בעזרתם: נתמקד ביצירת סדר, המשכיות, התחלה-אמצע-סוף וכמובן רעיונות לפרויקטים שיווקיים ויצירתיים שאפשר לעשות בעסק ובשיווק בפרט.

השלישי: העסק בדמותך אשר מוביל למהלכים יצירתיים. נלמד כמה חשוב לשווק את עצמנו בדרכים שמתאימות לנו, בשפה שלנו וכמובן, ניתן דוגמאות שונות ורעיונות.

נקנח בכמה וכמה דוגמאות לסוגים של פעולות שיווקיות שאנחנו והלקוחות שלנו עשינו, בעזרתן תוכלי לצאת מהתבנית והשגרה, ותקבלי רעיונות יצירתיים אותם תוכלי ליישם גם בעסק שלך.

שיווק נכון לעסק

שיווק נכון לעסק – מה באמת מעכב אותנו?

איך שיווק נכון לעסק נולד? בואי נתחיל מהתחלה, עוד לפני שאנחנו בוחנות את ההיבט השיווקי. 

כל עסק מתחיל עם תשוקה. אנחנו עושות שינויים משמעותיים בחיים כדי לפתוח את העסק שלנו, יש לנו את הידע המקצועי, חזון והמון תשוקה לעשייה, רצון גדול "להעביר את זה הלאה", אנחנו מאמינות בעסק ובנו.

האתגר הוא כשאנחנו מבינות שאת האהבה ואת ה"בייבי" שלנו צריך לשווק, ואז אנחנו מתחילות להיות עסוקות במחשבות שיש לנו על שיווק – מה יחשבו עלינו, האם אנחנו חשופות מידי, האם הפוסט יקבל לייקים או לא, לפרסם באינסטוש או בטיק טוק, או אולי בכלל לעשות קמפיין ממומן? 

פתאום אנחנו מוצאות את עצמנו מתעסקות שעות/ימים באיזה פוסט להעלות, לא בטוחות אם כן או לא כתבנו אותו טוב ואם יאהבו אותו, הביטחון שלנו יורד, ואנחנו מתחילות לשקוע בכל "המסביב": האם ירשמו מספיק אנשים לסדנה? אולי לבטל? מה אגיד למי שנרשם אם אבטל? מה ם יחשבו עליי?… 

ואז במקום לשווק ולחשוב איך להביא עוד לקוחות – אנחנו עסוקות בתוצאות ובספקות. כשזה קורה, גם הכיף של שיווק הבשורה שלנו קצת דועך, החשק לשווק נעלם וממקום של השפעה והגשמת חלומות – אנחנו קצת הולכות לאיבוד. 

אבל למרות הכל כדי שיגיעו לקוחות, אי אפשר בלי לשווק. ואז… מתחילות להישאב ל"צריכה" ו"חייבת". מכירה את זה?

איך לשווק את עצמי נכון
שיווק נכון לעסק עושים באהבה או לא עושים בכלל

למה עצמאיות ובעלות עסקים נמנעות משיווק נכון? התשובה: לא נעים להן

הדבר הראשון שצריך ללמוד כשאנחנו מתייחסות לאיך לשווק נכון הוא שצריך להיות לנו נעים, כיף. אם אנחנו לא נתחבר לשיווק, יקרו 2 דברים:
1. אנחנו עלולות להימנע ולא לשווק
2. כשכבר כן נשווק, הצעדים לא יהיו נכונים

חשוב שנלמד מה הם הצעדים לשיווק נכון לעסק בגלל ש:
⇐ בלי שיווק – אין מתעניינים
⇐ אם אין מתעניינים – אין לקוחות
⇐ אם אין לקוחות – אין עסק 🙁

אנחנו שומעות לא מעט עצמאיות, בעלות עסקים על כך ששיווק זה לא דבר כיפי. לרובן, השיווק הוא החלק הכי פחות אהוב עליהן בעסק, ומצד שני – אי אפשר בלעדיו.

אנחנו מאמינות שאם נלמד ליהנות מהשיווק, להתחבר אליו ולעשות אותו בכיף והנאה ולא להתייחס אליו כעוד מטלה, זה מה שיביא לתוצאות מעולות וזו העצה הכי חשובה כשאנחנו מלמדות על שיווק נכון לעסק.

תשמעי מה היה לאורית לשתף לגבי הליווי בתכנית "החממה",
ולמה הקליניקה שלה הייתה מלאה ארגזים במשך חודשים עד שקיבלה החלטה 👇👇

שיווק נכון לעסק – משנות את דפוס החשיבה

עם יד על הלב ואם נהיה כנות עם עצמנו, לרוב העצמאיות, עצמאים, בעלי עסקים, האסוציאציה הראשונה שעולה ביחס לשיווק העסק, נתפסת כדבר מאולץ ולא תמיד חיובי.

אנחנו משווקות לפעמים על "אוטומט" – מפרסמות בפייסבוק, פעילות בקבוצות נטוורקינג, שולחות ניוזלטר. אבל כדי ללמוד טכניקות של שיווק נכון לעסק, אנחנו צריכות בראש ובראשונה, להתחיל לשנות את דפוסי החשיבה.

אם השיווק נתפס כמשהו שלא כיף לעשות, אז לפני שנדבר על מה כן כדאי לעשות כדי שיהיה שיווק נכון לעסק, קודם נתחיל לראות את דפוסי החשיבה שמנהלים איתנו את העסק, ולהזיז את הבאסה, אל עבר חשיבה חיובית. ואנחנו מתחייבות בפניך – שיווק נכון יכול להיות מהנה.

איך אנחנו מציעות לשנות את התפיסה על "מה זה שיווק", ואפילו לנקות את המחשבות על איך לשווק נכון?

דבר ראשון, ככל שנכיר יותר את מה שאנחנו קוראות לו "שיחות פנימיות" – הקולות הפנימיים האלה שצפים ועולים כשאנחנו עומדות ללחוץ על "פרסם", או כשעומדות להרים טלפון חוזר ללקוח שהתעניין אבל לא היה סגור על עצמו, או כשעומדות לפרסם מוצר חדש… את בטח מכירה את השיחות האלה… אז ככל שננהל איתן יותר שיח ונכיר אותן יותר לעומק, יהיה לנו קל ונעים יותר לעשות פעולות חדשות ולהמשיך לשווק את העסק.

בנוסף, ככל שנעשה עבודה פנימית ונחזק את האמונה בעצמנו קצת יותר, אז משהו יפתח בנו ושיווק העסק יתחיל להיות יותר מהנה. לאט לאט נגלה דברים חדשים ונפעל אחרת ואז נוכל להסתכל על תהליך השיווק ממבט על ולבחון את הצעדים שעושות – מה עובד / לא עובד בעסק, איך אנחנו מרגישות בתהליך השיווק והצעדים שנקטנו, נכיר צדדים נוספים בעצמנו ונגלה שאנחנו מסוגלות.

תזכרי – לשיווק יש פנים רבות, הוא לא רק החלק הפרסומי שכולל בתוכו: איפה מפרסמות, מה מפרסמות, כמה הגיעו בעקבות הפרסום. השיווק הוא לא רק לכתוב פוסט בפייסבוק והאם היו תגובות ולייקים. התשובה איך לשווק נכון מתחילה בפיתוח נכון של כל המכלול ובחשיבה על דרכים יצירתיות להגיע לאנשים. 

שיווק נכון מתחיל בלהבין את הקהל לעומק ואיך אנחנו רוצות לעבוד איתו, להשפיע עליו ולשווק לו, ולכן זה לא מקרי שאנחנו מדברות על החשיבות בהיכרות עם עצמנו ועם המחסומים הפנימיים שלנו – ככל שיכיר את עצמנו יותר טוב, גם נבין את הקהל שלנו יותר טוב. 

כדי לקרוא עוד על "איך להביא לקוחות לעסק" ואיך ליצור ולבנות משפך שיווקי טוב מוזמנת ללחוץ כאן, ולהעמיק במאמר שלנו על משפך שיווקי שעובד עבורך 24/7.

לפני שאנחנו צוללות לכלי השני שבעזרתו תעשי שיווק נכון לעסק, אנחנו מזמינות אותך לעצור ולחשוב רגע:

⇐ אילו פעולות חדשות את מתכננת לעשות בעסק?

⇐ האם את נוהגת לעשות באופן שוטף כל מיני סוגים של פעולות מרעננות וכיפיות בעסק, למשל פעולות שעוזרות לך קצת לצאת מהשגרה?

⇐ מה מוביל אותך, מדרבן אותך לעשיה, לשיווק וקידום פעולות חדשות בעסק ושיווק בכלל?

את רוצה לדעת איפה נמצאים הלקוחות שלך? הירשמי למדריך חינמי ומקיף ובו 5 השאלות שיעזרו לך לשווק בפחות מאמץ

אז איך לשווק נכון? התשובה: שיווק באמצעות פרויקטים!

איך לשווק נכון? אחרי שדיברנו על הצד היותר אישי – רגשי, הנושא השני שבו נתעמק זה פרקטיקה שתעזור לך לנהל את השיווק והעסק בצורה נכונה יותר. 

אחד הכלים הראשונים שאנחנו נותנות לעצמאיות שאנחנו מלוות הוא עבודה בעזרת פרויקטים. זו השיטה בעזרתה אנחנו מלוות את הלקוחות שלנו לתוצאות, יוצרות מסגרת ברורה לעשייה ומקדמות מהלכים שיווקים בצורה ברורה והחלטית. כשהעשייה השיווקית בעסק מתחילה להיות סביב פרויקטים ולא סביב משימות, העסק עושה קפיצת גדילה משמעותית. 

הבסיס: השיווק בעזרת פרויקטים תוחם את העשייה שלנו בזמן, באנרגיה ובמטרות.

מה קורה לנו כשאנחנו מרוכזות בעשיה, בפרויקט ברור ומוגדר?
יש לנו מטרה ברורה מול העיניים, עולה בנו רמת היצירתיות, אנחנו יותר נהנות ומתרגשות, ורואות את ההשפעה של הפעולות שעושות. זה הקסם שקורה כשמתחילות להבין איך לשווק נכון, כי זה שיווק שמניב תוצאות.

אירה דותן, גליה דונת לויטן
כשאנחנו משווקות בלי מסגרת של זמן ומטרות ברורות, לאורך זמן אנחנו מאבדות כיוון וחשק. שיווק נכון זה כמו מרתון ולא ריצות קצרות. חשוב לשמור על האנרגיה שלנו

אבל איך לשווק נכון בעזרת פרויקטים עוזר לנו בפועל?

כשאנחנו משווקות באמצעות פרויקטים, אנחנו הרבה יותר ממוקדות בעשייה שלנו. כשאנחנו ממוקדות רמת האנרגיה שלנו עולה ואנחנו יותר רגועות מבפנים.

כשלקוחות פונות אלינו, בין אם לליווי אישי או במסגרת תכנית הליווי החממה, הן משתפות שאחד האתגרים המרכזיים שחוות בעסק זה במיקוד העשייה. הן מרגישות שמתפזרות ועושות המון דברים במקביל ואז חלק מהדברים נעשים יותר מידי או פחות מידי. ככל שמתפזרות, הן מרגישות שהולכות לאיבוד ונוצר מצב של חוסר איזון בשיווק ובכלל.

כשאנחנו עובדות עם פרויקטים עם מטרות מוגדרות, אנחנו מורידות מסדר היום כל מיני משימות שלא בהכרח יקדמו אותנו כרגע. במקביל, מרכזות מאמץ לתקופה מסוימת בדבר ספציפי, עושות מהלך ממוקד, מתכוננות אליו, יוצאות איתו לדרך ואז בודקות מה קרה בפועל: מה עבד, מה פחות עבד, עד כמה נהנינו, לא נהנינו, אילו תוצאות הביא ואיך אפשר לשפר להבא.

הפרויקטים מוגדרים בזמנים: כשאנחנו יוצאות לדרך עם פרויקט חדש, נגדיר מתי יוצאות לדרך, מה קורה תוך כדי ומה קורה בסוף הפרויקט. 

לדוגמה, מי שרוצה להעביר הרצאה בפני קהל:
✔️ הפעולה הראשונה תהיה להגדיר תאריך יעד להרצאה (סוף הפרויקט).

✔️ נבין ונכין את מה שצריך להיות לנו כדי לצאת לדרך בפרסומים (לדוגמה, הגדרה של קהל הידע, בניית דף נחיתה, איפה הולכת לשווק, מה יהיה בתכנית הפרסומים ועוד).

✔️ אמצע הפרויקט יהיה השלב שבו נבחן האם הפעולות שאנחנו עושות הן אפקטיביות, מה צריך לשפר ומה לחזק. 

✔️בסוף הפרויקט כמובן נבדוק את התוצאות, אבל לא רק: נבדוק אילו פעולות היו הכי אפקטיביות, האם יכולנו לעשות פעולות אחרות, מה כדאי לשמר ומה כדאי לשפר. 


הגדרה נוספת לאותה דוגמה (העברת הרצאה) תהיה מספרית:
נגדיר לכמה נרשמים אנחנו מצפות/רוצות להגיע, ואז נבדוק לאורך הפרויקט איפה אנחנו עומדות ביחס לציפיות שלנו.

בעבודה עם פרויקטים יש התחלה, אמצע וסוף, וזה עוזר לנו למקד את העשייה "כאן ועכשיו" ולרוץ איתה למרחקים ארוכים. זה מאפשר לנו לעשות סדר, לתכנן, להכיר את הקהל ולדבר בשפתו וזו עוד דרך איך לשווק נכון.

אז אחרי שהסרנו חסמים הפנימיים והתחלנו להקשיב לשיחות הפנימיות שעלולות לעצור אותנו, ואז התחלנו לעבוד עם פרויקטים, השלב הבא הוא לזכור לאורך כל הדרך ולא משנה מה אנחנו עושות ובאילו אפיקי שיווק אנחנו בוחרות – העסק בדמותנו ובהתאם לכך נשווק!

מה זה אומר? המשיכי לקרוא 😊

מירב נירם, לשווק את עצמי נכון
מירב נירם, אחת ממשתפות תכנית הליווי "החממה":
"וואו, לא תארתי לעצמי שבתקופה כזו קצרה יגיע השינוי שבזכותו הגעתי לכאן! הדבר שהכי רציתי הוא להצליח להביא את עצמי ללא מאמץ ותוך חצי שנה הצלחתי להגשים את זה BIG TIME!!!"

צילום: הדס אלדר

יוצאות מנקודת הבסיס:
העסק שלנו בדמותנו - שיווק עצמי נכון

כשאנחנו מתייחסות להיבט של שיווק עצמי נכון, אנחנו יוצאת מנקודת הבסיס:
העסק שלנו הוא אנחנו.
כשאנחנו מלמדות ומסבירות על שיווק עצמי נכון, אנחנו בוחרות עם כל אחת מה עובד עבורה, מה השפה שלה, למה היא מתחברת, מי היא באמת. זו הנקודה השלישית שבה נתעמק במאמר. 

הנה דוגמה מהו שיווק עצמי נכון כשהעסק בדמותך:
אם את טיפוס שאוהב הרפתקאות, ההמלצה אליך היא לנתב את ההרפתקנות לפעולות השיווק שלך. תחשבי על השליחות שלך, תחשבי איך להביא את הנושא של "ההרפקתנות" לידי ביטוי בשיווק העסק, תחשבי על פרויקטים שישדרו: "הרפתקה אחת גדולה", וכיאה להרפקתנית – תאתגרי את עצמך. 

כשהעסק שלך הוא בדמותך זה מה שמביא לשיווק עצמי נכון. המשמעות היא להתנסות כל פעם בצעדים חדשים ולחשוב איך הפעם אוכל להביא את עצמי יותר לידי ביטוי, לעשות את הצעד הראשון ולראות איך משלבת בהנאה את השיווק בחיים שלך.

מה את מעדיפה:
ללמד קהל רחב או בפגישות אישיות? את מתחברת לטבע או שמעדיפה את הקליניקה? כשאנחנו משווקת בהתאם למי שאנחנו, הקהל שמתאים לנו מתחבר אלינו בקלות

איך לשווק עסק קטן
התמונה מתוך מפגש קהילה שעשינו בשמורת טבע, שבה העברנו סדנאות בתחנות מגוונות עם נשות מקצוע נוספות לקהל של עצמאיות נהדרות - כמו שאנחנו אוהבות

דוגמאות מרעננות איך לשווק את עצמי נכון?
להיות מכוונת מטרה ומכוונת קהילה

תשמעי סיפור:
יש לנו לקוחה שהייתה תקועה עם כתיבת פוסטים.
היא חששה מהחשיפה, זה עורר אצלה את המקום הרגשי, הרגישה מוצפת בכל פעם שכתבה, ולכן העלתה בעיקר פוסטים טכניים של "איך לעשות".

דיברנו על זה לעומק, ניסינו להבין ולמצוא את הנקודות של הרגש שיאפשרו לה להביא את עצמה לידי ביטוי – לחשוף מבלי להיחשף. ואז גילינו מה הכי מלהיב אותה! 

היא גרה במושב, וכל הירקות והפירות שלה בבית באים מהחממה שהיא ובעלה הקימו. בכל יום היא יוצאת לחממה, לרוב מסנג'רת את בעלה לקטוף חחח, והיא התחילה לכתוב את העסק שלה בעיניים האלו, של המושבניקית ושל הירקות והפירות הטריים שקוטפת.
לאט לאט היא התחילה לכתוב על הטבע אליו היא מחוברת, על בסיס החיים שלה, כך הצלחנו לקלף עוד שכבות, "ופתאום" הכתיבה המעיקה הפכה להיות כתיבה שוטפת וזורמת – היא מלאה כרימון ברעיונות כשהיא מחוברת למקום טבעי שבו היא מעורבת ולא מוצפת.

הרעיון הוא לא לאלץ את השיווק כי "צריך" לכתוב פוסטים או "צריך" ליצור מוצר חינמי.
הרעיון הוא ליצור שיווק יומיומי, שיזכרו אותנו בשפתנו. 

את מבינה ששיווק נכון לעסק שלך יעזור לך להגשים את עצמך כמו שחולמת? מלאי פרטים ונדבר לגבי דרכים בהן תוכלי להיעזר בנו

רוצה דוגמאות נוספות איך לשווק את העסק בדמותך?

♥ יש לנו לקוחה שהיא מטפלת תודעתית-אנרגטית. מסתבר שיש לה קול מעולה למדיטציות. היא הפכה את הקול שלה לאמצעי השיווק המרכזי שלה שמביא לה לקוחות לעסק. 

♥ לקוחה נוספת היא מומחית בתחום יצירת תוכן שיווקי ברשתות החברתיות ואסטרטגית תוכן, היא ויזואלית מאוד ומאוד יצירתית. היא יצרה שיתוף פעולה עם מעצבות גרפיות שונות ויחד הן משווקות יומן עם ימים מיוחדים בחודש שאיתם יותר קל להחליט "על מה נכתוב השבוע".
היומן הזה הוא יומן בדמותה, מביא את השנינות והחריפות שלה לידי ביטוי, מדבר את השפה שלה וגורם ללקוחות לזכור אותה (גם בזכות השימוש היומי / שבועי בו).

♥ לקוחה נוספת, מאמנת ומנחת הורים לילדים עם הפרעות קשב, יצרה מוצר חינמי שהוא גם מוקלט וגם כתוב, כי להורים רבים לילדים עם קשב, גם להם יש אתגרי קשב, וכך המוצר שיצרה מותאם במיוחד גם עבור ההורים.

כל אחת צריכה להכיר מה טוב בה ומה הופך אותה למי שהיא וכשתכירי את הצדדים שהשונים שבך, אז השיווק יהיה טבעי ומהנה יותר. או כמו שאנחנו תמיד אומרות: "כשאת מתפתחת, העסק שלך מתפתח. כשהעסקש לך מתפתח, את מתפתחת"

חוץ מהפן היצירתי, בעסק אנחנו צריכות להיות מכוונות מטרות ויעדים זה כבר יתן לנו חצי מהתשובה לשאלה איך לשווק את עצמי נכון.

♥ הנה דוגמה נוספת לשיווק יצירתי:
במהלך הסגר הראשון, במרץ 2020, התחלנו בקהילה שלנו: המועדון – מרחב עבודה לעצמאיות בשידורי לייבים. בהתחלה, תכננו לעשות לייבים במשך שבוע, אבל מרוב שזה היה מוצלח המשכנו עד סוף הסגר… בהתחלה אנחנו הזמנו מרצות שונות ולאט לאט, פנו אלינו מרצות שרצו לשדר ולקחת חלק בפעילות. כולן היו צמאות להעביר ידע ולקבל ידע. העצמאיות: היו זקוקות להרחיב את הידע, לקחת חלק בקבוצה, לא להרגיש בודדות. המרצות קבלו חשיפה ובמה שיווקית, ואנחנו – הגדלנו את הקהילה שלנו וחיזקנו את האוטוריטה כבעלות עסק מובילות.

במשך שלושה שבועות, בכל יום בשעה 14:00 העברנו לייבים עם מרצות מומחיות בתחומן שהעבירו הרצאות מעניינות לקהילה שלנו. הפרויקט הקטן שלנו התרחב ל-17 מרצות! 😀

מהצד שלנו, כמנהלות הקהילה, זה לא שאב זמן או דרישות מיוחדות, אבל רצינו שכל יום בשעה 14:00 כל חברות המועדון שלנו ישבו בנחת, עם הקפה שמגיע אחרי ארוחת הצהרים ויהנו מהרצאה טובה. רצינו שהן יקחו פסק זמן מכל המשימות ולאפשר להן שעה של השראה, לצד תוכן שאפשר לצאת ממנו עם פעולות פרקטיות ומעשיות.

עבורנו זה היה צעד שיווקי נכון וחשוב, ובול התשובה לשאלה – איך לשווק את עצמי נכון דווקא בעידן הקורונה. הצלחנו לכנס במקום אחד חבורת נשים עצמאיות והמשכנו להיות עם היד על הדופק: נולדו מפגשים, הדרכות ועוד. התוצאה? משובחת! הקבוצה שלנו הכפילה את עצמה מבחינת כמות חברות, כמות הלקוחות שהגיעו אלינו עלתה בלי שמכרנו ישירות שום דבר, וגם קיבלנו פידבקים מעולים מחברות הקהילה שהן עשו קפיצה מאוד משמעותית בעסק שלהן בזכות הפוקוס היומי שעזר להן לשמור על מיינדסט גבוה גם בימים של חוסר ודאות. 

כשעצמאיות שואלות אותנו "איך לשווק את עצמי נכון?" אנו עונות שיש שיטות שיווק מרובות, לא חייבים לשווק בצורה ישירה שבה אנחנו מוכרות את המוצרים או השירותים שלנו ואומרות לאנשים "בואו תקנו!", אלא כמו שאנחנו מלמדות – השיווק יכול להיות מאוד יצירתי כששיווק העסק הוא בדמותך.

איך לשווק עסק קטן? חושבות מחוץ לקופסה

איך לשווק עסק קטן?

הרעיון הוא תמיד לחשוב מחוץ לקופסה, אל תחשבי רק ברמה של כתיבת פוסטים: על מה לכתוב, איפה לקדם.

תחשבי מעבר, על משהו יצירתי, למשל שיתופי פעולה מעניינים, או פרויקטים שיכולים לרגש אותך, פעולות שיווקיות שיכולות לייצר לך תנועה לעמוד שלך ולהגדיל חשיפה כמו למשל לייבים.
זה תקף לכל סוגי ערוצי השיווק באינטרנט / בדיגיטל: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, אתר ועוד. כל מה שנוגע לערוצי השיווק שנכונים לך.

נקודת המוצא של עצמאית, בעלת עסק שרוצה ללמוד איך לשווק עסק קטן או בכלל כל עסק, היא לגרום ללקוחות להיות חלק מהמרחב שלנו, חלק מההשפעה שאנחנו מעניקות, ואז באופן טבעי, זה גם יגרום להם לרצות להיות לקוחות שלנו.

אם נחזור לדוגמה הקודמת שלנו, עם הפעילות של הלייבים בקהילת "המועדון" שעשינו במהלך הסגר הראשון של הקורונה:
במסגרת הלייבים אירחנו מרצות שהן קולגות שעוסקות גם בייעוץ עסקי, ועדיין בעקבות הפעילות הגיעו אלינו לקוחות משלמות.

איך זה יתכן, את שואלת? שאלה נהדרת! 
המרצות שהתארחו הזמינו את הקהל שלהן להצטרף לשיחות במועדון. חלק מהקהל שלהן לא הפך לקהל משלם אצלן, מסיבות שונות ומגוונות.

ואז הן הגיעו למועדון, וחלק נכנסו היישר לתוך המשפך השיווקי שלנו – זו הייתה הזדמנות לעצמאיות ובעלות עסק להכיר אותנו, להתרשם מהגישה והתכנים שלנו, חלקן נרשמו למוצרים חינמיים שונים, התעניינו בשירותים שלנו והפכו ללקוחות משלמות.

חלק מהמצטרפות החדשות בקהילת המועדון הפכו לאורך זמן ללקוחות – כלומר, לא מיד בתקופת הלייבים, אלא נחשפו אלינו שוב ושוב בקהילת המועדון, ואז בחרו בנו ללוות אותן.

ככה נראה הלייב: המרצה עולה לשידור, חברות הצטרפו וצפו - או בזמן השידור או אחרי, ואנחנו נפגשנו איתן באופן לא פורמלי, אבל מאוד מהנה בתוך תקופה של סיר לחץ.

איך לשווק עסק קטן
לכל לייב היו מאות צפיות, נוצרו חברויות והיכרויות מעמיקות, ואנחנו הרווחנו גם קולגות מפרגנות, גם לקוחות משלמות וחיזקנו את האוטוריטה שלנו. WIN-WIN-WIN

כשאנחנו רלוונטיות לקהל היעד, אנחנו מזיזות, נוגעות, הם נהנים לקחת חלק ואנחנו זוכות לחשיפה משמעותית – כך מגיעות אלינו לקוחות נוספות.

כשאנחנו מייעצות לכל עצמאית, בעלת עסק, ששואלת אותנו "איך לשווק את עצמי נכון?" אנחנו מדברות על הקשבה, על לתת מענה לצורך של הקהילה שלך

מה היה הקסם בלייבים?
הצלחנו לייצר מקום של ביחד – זה הכפיל את הקהילה שלנו בפייסבוק, "המועדון" – מרחב עבודה לעצמאיות מבית חיים בעוצמה, יצר חשיפה למרצות שהשתתפו והעבירו את הלייבים, הן הגדילו את קהל הלקוחות שלהן והייתה חוויה של ביחד – מסגרת שכולנו רוצות להיות חלק ממנה. WIN-WIN-WIN שיווק נכון מתוך אותנטיות ומענה לצורך של הקהילה. 

הצלחנו להרגיש איך הכוח חוזר לנשים, לעצמאיות, לנשות העסקים שבמרחב שלנו.

❤️ דוגמה נוספת זה פרויקט ה"אושפיזיניות"

זה פרויקט שנולד לפני מספר שנים, בסוכות בטרם עידן הלייבים. כל שנה אירחנו בעמוד העסקי שלנו במשך כל ימי חנוכה, חברות שונות שמשתתפות בתוכנית הליווי שלנו "החממה". כתבנו עליהן, סיפרנו את הסיפור שלהן, הדגשנו את הבידול והעשייה שלהן. 

דרך החשיפה בעמוד – אותו מאוד קידמנו באותה תקופה כדי לחזק את החשיפה של הלקוחות שלנו, הביאה לכך שהגיעו אל המפרסמות לקוחות חדשים שקראו אותן והתרגשו, והכירו אותם בצורה "לא פורמלית", דרך פרסום עקיף. 

הפעילות בעמוד הביאה לחשיפה משמעותית גם לתכנית הליווי "החממה", גרמה לכך שלקוחות ראו את העשייה שלנו, הכירו את הפנים שמאחורי המקלדת, הכירו את הלקוחות שלנו, הבינו יותר לעומק מי הקהל שלנו ואיך אנחנו יכולות לעזור להן גם ליצור פריצות דרך בעסק.

גם במקרה הזה, שיתופי הפעולה והשיווק ההדדי, בו אנחנו פרגנו לקהילה והן פרגנו לנו, הוכיח שזה מאוד אפקטיבי.

איך לשווק את עצמך, את ההרצאות והסדנאות שלך? מילות המפתח - הנאה והנעה לפעולה!

רוצה עוד דוגמה שתמחיש איך לשווק את עצמך?
אחרי שנוצרה לנו קהילה קטנה וחמודה של עצמאיות שאנחנו מלוות במסגרת תכנית הליווי שלנו ה"חממה" החלטנו לעשות מפגש קהילה אליו הזמנו גם את חברות התכנית והצענו שיביאו איתן חברה או שתיים. במפגש הקהילה הראשון המשתתפות יצרו לוחות חזון מרהיבים, חילקנו ספרים לכל מי שהגיעה וצנצנת שבה יאספו רעיונות יצירתיים שעולים להן בראש. המשתתפות חוו מפגש קהילה מעניין, מרענן ומהנה. 

למפגש הגיעו נשים חדשות שהכירו אותנו לראשונה, התחברו אלינו ואחרי המפגש חלק מהחברות החדשות גם הצטרפו לתכנית הליווי של "החממה". 

הפעילות הזו הייתה אפקטיבית מבחינה שיווקית וגם מאוד נהננו ממנה – נהננו מהעשייה, התכנון, השיווק (זוכרת שאמרנו ששיווק נכון מתחיל בכיף והנאה?). 

אחרי הצלחת מפגש הקהילה הראשון, יצרנו עוד ועוד מפגשים כאלה, כל פעם עם נושא אחר, כמו יצירת חדר בריחה (שהיה וואו!), מפגש קהילה בטבע עם 4 תחנות ומנחות שונות ועוד.  חזרנו על הפעילות הזו מספר פעמים ובצורות שונות – כי חלק ממה שמאפיין אותנו זה הצורך שלנו בגיוון ויצירתיות (זוכרת את העסק בדמותך?).
וכך, כשאנחנו מדברות על איך לשווק את עצמך באופן שתואם את מי שאת, עבורנו זה כל פעם לייצר פעילות יצירתית ומחברת.

אנחנו באמת מאמינות שכל אחת יכולה לענות על השאלה: איך לשווק נכון, מהמקום היצירתי שלה, מהמקום שבו היא מרגישה בנוח וכל הזמן לבחון מה עובד לה ובאיזה מרחב ותזמון זה מתאים. זה המהות איך לשווק את עצמך: להתגבר על מחסומים פנימיים בעזרת הקשבה לשיחות הפנימיות שמתחוללות בתוכנו, ליצור פוקוס בעשייה בעזרת פרוייקטים, ולפעול מתוך הנאה והנעה לפעולה.

מי אמר שאי אפשר גם לשווק וגם ליהנות תוך כדי?

איך לשווק עסק קטן
מפגש הקהילה הראשון שלנו יצר חיבורים מלב אל לב, גם חיזקנו את הערך שנותנות ללקוחות וגם הצטרפו לקוחות חדשות לדרך

איך לשווק את עצמי או מי הזיז את הגבינה שלי?

זוכרת את חדר הבריחה שכתבנו שעשינו באחד ממפגשי הקהילה?
אז במהלך המפגש, אחרי שחילקנו את החברות לשולחנות נפרדים לפעילות, ואחרי שהן שהתחברו ביניהן, הן קיבלו משימה שאחת מהן צריכה לעבור לשולחן אחר. פתאום… הזזנו להן את הגבינה… את בטח יכולה לדמיין את התגובות מהקהל 😉

זה היה תרגול בלייב לראות איך הן מגיבות כשמזיזים להן את הגבינה, כשמזיזים אותן קצת מאזור הנוחות, וזה היה תרגול מקסים באיך לשווק את עצמי – פתאום החברה החדשה הייתה צריכה להציג את עצמה לקבוצה, "לשכנע" שהיא יכולה לעזור להן, שהן יחבבו אותה. בקיצור, מעניין 😊

המפגש הזה זכה להדים מאוד חזקים גם הרבה אחרי, וזה עודד המשכיות בקשר גם עם קהל הלקוחות שלנו וגם עם הקהל החדש. ואם את אומרת לעצמך: "וואי זה בטח היה כאב ראש כל הארגון הזה!!", אז האמת, שלא. זה היה הפרויקט השיווקי שהתמקדנו בו במהלך אותו חודש, פרויקט אחד, והוא הניב לנו תוצאות לאורך זמן – גם בחיזוק הקשר עם הלקוחות שלנו וגם ביצירת לקוחות חדשות אותן הביאו למפגש הלקוחות שלנו. 

נקודות חשובות לפני סיכום:
❗ כשאת שואלת ומתלבטת איך לשווק את עצמי? אנחנו ממליצות בחום לשתף פעולה עם עצמאיות ועם הלקוחות הקיימות שלך. כמו הרעיון שלנו, בפרוייקט שמטרתו היה לחבר בין נשים, בין נשות הקהילה, נשות עסקים ולייצר ערך אחת בעזרת השניה, ובפועל – לא היינו צריכות לשווק את הפעילות "החוצה", אלא הן הביאו את החברות החדשות.

❗ נקודה חשובה נוספת לפני סיום והיא חלק מהבסיס לשאלה איך לשווק את עצמי?
העצה שלנו הוא להקפיד על חזרתיות! לא להיעלם מהתודעה. חשוב לזכור שהשיווק לא מסתיים במהלך חד פעמי, כי מהלך חד פעמי לא יוצר מספיק הד. 

❗ חשוב לעשות בגדול, לא בקטן ובעיקר – מכל הלב! 

ולסיכום – מה חשוב שתזכרי בהיבט של שיטות שיווק ושיווק עצמי נכון:

❤️ שיווק יכול להיות כיף – ההנאה בשיווק נמצאת בידיים שלנו. אם את לא נהנית, תעשי עבודה פנימית ותתחברי שוב לערכים של העסק.

🎯 קידום השיווק בעזרת פרויקטים – מטרתם לשמור על פוקוס בעשייה, לעזור לנו להיות ממוקדות וגם לשבור שגרה. אילו פרויקטים את הולכת לקדם בעסק שלך?

💃 העסק בדמותך – בשיווק אנחנו מביאות את עצמנו לידי ביטוי, השיווק הוא אנחנו ולכן אנחנו צריכות לגוון, לחקור, לחפש, לגלות דברים חדשים ולזכור שהעסק הוא בדמותנו וכך גם השיווק הנכון לעסק שלנו.

לא משנה אם את עסק קטן או גדול, כל דבר שאת נוגעת בו הוא חלק מהעסק שלך והעסק שלך הוא את. אם תמשיכי לשווק נכון ביצירתיות, תשווקי בכיף ומהלב ובעקביות, ואז תזכי לראות תוצאות טובות ולאורך זמן.

את מבינה שבשיווק נכון לעסק גם את תוכלי ליצור פריצות דרך?
רוצה לצאת לדרך? מלאי פרטים ונדבר

אודות כותבות המאמר: <BR>גליה דונת לויטן ואירה דותן

אודות כותבות המאמר:
גליה דונת לויטן ואירה דותן

נעים להכיר, אנחנו מלוות ומייעצות לעצמאיות במצטבר למעלה מעשור, בהן בנינו עם הלקוחות שלנו תכניות אסטרטגיות לשיווק בדיגיטל, ובעזרת בניית מוצרים חינמיים שהובילו למכירה של מוצרים בתשלום, הלקוחות שלנו חוות הצלחות בעסק ומגשימות את החלומות העסקיים שלהן. אנחנו מזמינות אותך לצאת איתנו לדרך המרתקת הזו, של הפיכת העשייה שלך לכדי תכנית עבודה ישימה וברורה.

לקריאה בהרחבה אודותינו לחצי כאן
אודות כותבות המאמר:<BR> גליה דונת לויטן ואירה דותן

אודות כותבות המאמר:
גליה דונת לויטן ואירה דותן

נעים להכיר, אנחנו מלוות ומייעצות לעצמאיות במצטבר למעלה מעשור, בהן בנינו עם הלקוחות שלנו תכניות אסטרטגיות לשיווק בדיגיטל, ובעזרת בניית מוצרים חינמיים שהובילו למכירה של מוצרים בתשלום, הלקוחות שלנו חוות הצלחות בעסק ומגשימות את החלומות העסקיים שלהן. אנחנו מזמינות אותך לצאת איתנו לדרך המרתקת הזו, של הפיכת העשייה שלך לכדי תכנית עבודה ישימה וברורה.

לקריאה בהרחבה אודותינו לחצי כאן
פייסבוק
ווטסאפ
אימייל
לצפייה או האזנה בתוכן המאמר
הדרכות וידאו נוספות
מאמרים נוספים
חיים בעוצמה
החממה
המלצה מתי כהן
לקוחות משתפות
המלצה מתי כהן
מתי כהן
אחד הדברים המשמעותיים בעיניי זה ההתייחסות שלכן לפן הרגשי, לחסמים שיש לבעלות עסק ודרכים יצירתיות להתמודד איתם. אתן פשוט אלופות. נקודה.
המלצה בכתב תמר ברניצקי
לקוחות משתפות
המלצה בכתב תמר ברניצקי
תמר ברניצקי
אני יודעת שאני עכשיו הבוס של עצמי בגירסה הכי טובה, ויש לי רוח גבית שמלווה ודוחפת. אני רואה את זה גם בשלוות נפש שחווה וגם במספרים.
המלצה אביטל פלור
לקוחות משתפות
המלצה אביטל פלור
אביטל פלור
שמתן אותי מחוץ לאזור הנוחות שלי - לעשות, לדעת שזה בסדר וללכת על זה. התנסיתי המון - בשיחות מכירה, למדתי את החוזקות והחולשות שלי. עשיתי לייבים וסרטונים. מצאתי את עצמי, את הקול שלי, השמעתי אותו - וזה משמעותי בשבילי.
המלצה רחל פרידמן
לקוחות משתפות
המלצה רחל פרידמן
רחל פרידמן
אני מקימה את הסטארטאפ כמעט לבד. יש לי המון שותפים אבל הכל על הכתפיים שלי וקשה להקים עסק לבד. המפגש של החממה נותן לי המון מוטיבציה, והן מלוות אותי צעד צעד עד שאני מוציאה את המיזם שלי לפועל.
<i class="fab fa-youtube"></i> המלצה אורית אליתים
לקוחות משתפות
<i class="fab fa-youtube"></i> המלצה אורית אליתים
אורית אליתים
לאחרונה אני מקבלת לא מעט שיחות ואני מרגישה שלווה ורגועה בדיבור שלי, איני מתפשרת או נרתעת אם עולה נושא המחיר. השיחות נסגרות לליווי של 6 מפגשים ומתחילים להעביר לי לחשבון אלפי שקלים לפעמים כמה פעמים ביום. ואוווו.
פעילויות קרובות
מהיום תמיד תדעי
איך למצוא את הקהל שלך ולשווק בפחות מאמץ!
פעילויות קרובות
את חברה בקהילת
"המועדון – מרחב עבודה לעצמאיות"?
פעילויות קרובות
החכמולוגית – הספרייה הדיגיטלית המקיפה לעצמאיות במנוי משתלם!
פעילויות קרובות
המפגש הקרוב של תוכנית הליווי החממה – 5.9.21
הבלוג
ותפיסת העולם שלנו
עקבו אחרינו
רוצה לקבל עדכונים והדרכות שיעזרו לך לעשות את קפיצת הגדילה הבאה בעסק שלך?
הירשמי לרשימת הדיוור שלנו:
צרי איתנו קשר כבר עכשיו:
הצטרפי אלינו:
כל הזכויות שמורות 2021

<< הירשמי להדרכה לצאת לאור בדיגיטל בעזרת מוצר חינמי >>​